25 jan. 2009

Havah neranenah

Läser i min religionssociologibok och är sur på all jävla övertydlighet och ordbajseri.
Boken börjar med orden typ "religionsociologi är när man studerar religion utifrån ett sociologiskt perspektiv"... nähe? Skämtar dom med mig? jag som trodde religionssociologi handlade om hur man slaktar djur a la halal. Skulle kunna göra boken halv och ändå få med det väsentliga. Jävla institutionsbyråkratibajsskit.

Idag serveras det potatismos och korv på gustavsbergsvägen.

Ikväll ska det spelas sällskapsspel. Jävlar i att. jag ska vinna den här gången.. Har kommit fram till att jag ska teama med elin i fortsättningen, inte martina. Jag vinner när jag är med elin men inte martina. Så är det..

Havah neranenah venis'mecha
Låt oss dansa och var glada

Denky Dänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar