11 dec. 2008

Bästislisa

Nu sitter jag på jobbet och samtalar med den alltid lika goda Lisa, hon är också praktikant och jobbar här. Hon har, liksom jag, praktiserat här hela terminen. Vi liksom känner varandra nu. Min allra egnaste lilla bästislisa.

Okej, tagga ner nu Dennis.


Jag har så sakteligen börjat rensa mitt allt för stökiga skrivbord från diverse prylar och pinaler. Har ingen aning om hur en nästrimmer hamnade i min skrivbordslåda eller hur en vuxentidning ligger gömd bakom dataskärmen. Jag försäkrar mig om att det inte är jag, utan det är bästislisa som försöker sätta dit mig rejält. Jag kan inte heller förstå hur det hamnade en hög med snorkråkor under min musmatta, eller hur grannkommunens verksamhetschef hamnade med ögonbindel och bakbundna händer under mitt skrivbord. Ja, det väcks många frågor i den här tiden. Jag har så sakteligen börjat rensa mitt allt för stökiga skrivbord. Jag paketerar allt litet för väl i mina lådor. Allt ligger med minsta perfekta millimetersmarginal, precis så det ser så där sjukligt ut. Men ack, jag försäkrar - jag är frisk om något - det kan grannkommunens verksamhetschef intyga.. hur han nu hamnade under mitt skrivbord med bakbundna händer och ett äpple i munnen. Det var inte jag.. Det är bästislisa som försöker sätta dit mig. Hon är allt för snäll hon, min allra egnaste lilla bästislisa.

Okej, tagga ner nu Dennis.


Ja, som ni förstår.. det är min näst sista dag på praktiken och jag har litet separationsångest. Sossetanterna tjatar ihärdigt att jag skall medverka vid morgondagens luciatåg. jag vägrar.

Denkan

1 kommentar: