11 dec. 2008

Bästislista

Här följer en bästislista som jag har som är sann och kommer för alltid vara sann.

  1. På en omutbar förstaplats kommer min samboAnton, för att han blir ledsen annars. Dessutom köpte han hörlurar häromdagen så jag slipper vakna av att han sätter på SCRUBS-avsnitt mitt i natten. Bara det är ju värt en förstaplats kan jag tycka.
  2. Min egnaste bästislisa har halkat ner till en fattig andraplats för att hon lagt en vuxentidning bakom min datorskärm och för att hon knytit fast grannkommunens verksamhetschef under mitt skrivbord. Typiskt bästisklisa. fniss
  3. På en hedrande tredjeplats kommer min mobiltelefon
  4. På fjärdeplats kommer vår allas kalasEmil som är en jävel på gitarr, det bevisade han speciellt igår när han spelade in gitarr på min låt och tog hela 3 timmar 46 minuter och 23,5 sekunder på sig, för att vara exakt. Och det blev ju lite så där halvdant. Bra jobbat Emil!
  5. Här måste jag nog ändå sätta min gamla katt som har varit död sen jag var tre. Jag minns honom inte men jag har honom på kort. Tror han hette något på S.
  6. Min mormor som jag alltid kan åka till när jag vill ha kakor. Vilket brukar bli si så där tre fyra gånger... om dagen..
  7. Den nya glödlampan jag köpte igår hamnar på en braig sjundeplats, snart ikapp mormor, för att den var så lätt att skruva i lampfoten tidigare idag.
  8. På åttonde plats kommer min säng, som är så tacksam och varm när jag som bäst behöver den. Tusind takk! (Nej, sängen är inte dansk, den kommer faktiskt från ikea)
DENKAN

2 kommentarer:

  1. Omutbar? Neeej Dennis, du har blivit lurad! För mutat dig är precis vad han har gjort. Han har köpt dig med hörlurarna.. ;)

    Till Anton: Bra gjort! Tack för en jämn och bra match. =)

    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Men för fan, vadå fjärdeplats? Jag äger ju stan? Och angående gitarren, tog kanske en timme - det erkänner jag. Men det är oerhört svårt att spela till en så ohyggligt otajt pianist, herregud. Vi kunde ju haft Ko-Bo som gjort metronomljuden istället, hade inte gjrot någon skillnad. HAHA yes, ägd. Jag vill vara minst tvåa, helst etta. Och hör sen

    Till Anton: ronk

    SvaraRadera