10 dec. 2008

Numer kan jag stolt skriva upp "låtskapare" i mitt CV. Spelade in en låt hela kvällen och den är typ färdig. Jag är ganska nöjd. Chupp chupp.


Jag vaknade i morse och tittade ut i något som liknar en sydsvensk snöstorm. Marken var nästan täckt av snö och jag suckade djupt. Det såg kallt uit så jag drog på mig långkalsoner och termobyxor och för att gå ut och besegra stormen. När jag öppnar dörren och möter ovädret rör sig inte en gren. Vinden är helt stilla och man hör nästan den första svalan sjunga i söder. Jag tar ett steg utanför det skyddande trapphuset och förbereder ett kaos genom att blunda och kura ihop för att inte frysa ihjäl. Nej, jag skulle ngo dött av värmeslag i så fall. Det var itne ens minusgrader.. Ochdet snöade inte längre - det regnade. Och hela vägen till jobbet var kantad med massa vattensnöblandade pölar som jag givetvis klev i.


Denky Dänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar