8 juli 2008

Vikarier

Jag har köpt min efterlängtade färg till bilen idag. En liten sprayflaska som kostar 98 kr tog 1 vecka att komma rätt. Och i slutändan visade sig att den varit där hela tiden.. Är det inte fantastiskt? Jag gör som alla andra och skyller på sommarvikarierna.

Dessa sommarvikarier som aldrig kan göra något rätt. Postens vikarier är nog de sämsta, sen kommer vården, sen kommer städets, sen posten igen. Och ICA-vikarierna på ett hörn.
"jag skulle vilja ha 100 kr över beloppet om det går bra"
"ööööööööööh"
efter 10 minuters knapprande på apparaten
"ööööööööööh"
*ööööh, kan lena komma till kassa 1"

Jag själv är en vikarie, men jag drar fördel av det. Varje gång jag inte orkar något säger jag "nej jag är vikarie, jag vet itne hur man gör. Fråga en ordinarie"
Så är det, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar