20 feb. 2009

En sockerbagare

Igår skulle jag kvällsbaka, tänkte jag
Sagt och gjort. Jag skulle göra mina berömda sockerkakor som jag faktiskt har lyckats med de tre senaste gångerna, så det kan väl inte gå fel - tänkte jag

Jo, det kunde det

Jag skulle improvisera (sista gången jag improviserar) jag ville göra något av en citronkaka, så jag tog fram citronen och började pressa ner citronsaften i kakan, och med saften kommer kärnor och annat obeskrivligt från citronen. jag känner redan här att jag kommer misslyckas så jag tänkte "jag kompletterar med lite extra vaniljsocker ifall det blir fel", yeah.. jag tog en sked och smakade smeten, nej - den smakade inte som en citronsockerkaka. vad kan fattas? JO, där har vi det - KAKAO, så jag häver i lite kakao (ett halvt paket) och rör om smeten. Sen in i ugnen och viola! Ut kommer en platt brungeggigäcklig kaka som smakar kakao-vanilj och sur citron.. Vart tog bakpulvret vägen? hm hm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar