18 jan. 2009

SHEMA ISRAEL

Ja, nog lyckades jag undvika feber denna gång genom att vara förutseende och tänka förebyggande, jo jo. Istället sitter jag och uppsvullen i hals näsa och hela huvudet och är snorig. Men, bara jag slipper febern.

Vaknade kanske litet för sent idag. Ville skriva på min analys, BUT SINCE I WOKE UP THIS LATE så kan jag lika gärna skjuta på det lite till.. Det är ju liksom inte ens kul att skriva den skiten. Ska göra en kurs i hebreiska istället.

Kriget i Gaza var på väg att få ett slut, Israel utlyste en efterlängtad vapenvila och lovade att lämna Gaza inom en vecka. Men detta gillade inte Palestina som ställe orimligt höga krav för vapenvilan och började provocerat skjuta raketer mot Israel. Och här rullas det på igen. Om palestina spelat sina kort rätt hade man kunnat köpa deras spel och de hade funnti en del sympati, men nu tycker jag att de mer är på den patetiska sidan och uttrycker ett enormt mindervärdeskomplex. Är man en islamistisk terroriststat, vars grundsyfte är att utplåna Israel, kan man inte förvänta sig att Israel bara öppnar gränsen och släppa in folket i sitt eget land. Det betyder ju döden för Israel. Man behöver inte vara gammal för att se logiken i det.

Okej, nu blev det politik. Jag vill inte ha en politisk blogg, men eftersom jag snuddade vid ämnet lite tidigare i veckan så tänkte jag att just den här veckan kan väl vara ett undantag. Och eftersom det är söndag idag så kunde jag väl fläska på rejält.


Mr. D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar