2 dec. 2008

Frälsning från ovan

Tänka sig, det snöade här nyss - givetvis när jag var ute och gick. Som sedermera övergick till snöblaskregnpiss - givetvis när jag fortfarande var ute och gick. Säger det mer om livet än det säger om Växjö, eller tvärtom? Eller säger det mest om sverige eller om the global warming? Eller är det bara en dålig dag? Jag vet inte, jag vet bara att jag är.

Tänk att något så gott kan göra så ont, så ont i själen.

Jag har kommit en bit i min bibel - boken om Nalle Puh. Nalle Puh är verkligen genommysig och snäll mot allting. Jag vill vara Nalle Puh, tyvärr får jag väl för alltid nöja mig med att vara Piglet (nasse). En rosa liten späd gris som är mer rädd för allting än någonting. Han är jättegulligt ritad i boken, så nog är jag nöjd med att vara grisen.

Nu är det bara en vecka kvar på praktiken, typ. Sedan kastad jag ut i ovisshet. Måste skriva en analys på fem veckor. Kommer ha panik x tusen och kanske x tusen igen. Kommer bli pissejobbigt och tråkigt. Ska analysera en tjej utifrån genusperspektiv och rollteorin - kan det bli mer tråkigt och överjävligt?

Nu är klockan över nio och jag är tröttare än döden själv. Jag är honom följsam.

Jag smuttade precis på Antons glögg, den var typ.. söt och äcklig.. Tacka vet jag äkta svensk julmust. Mumsfillibabba. Med en mycket god hjärtepepparkaka till. Oh mama. Mums. (texten är röd bara för att skapa en slags julkänsla på det hela) Vi, jag och Anton, lyssnar på Sofia Källgrens julskiva - en gudagåva sänd från ovan. Himmel vad andlig jag känner mig idag.

Läste också att Lili och Sussie ska göra comeback i melodifestivalen... say what? Två klimakterietanter som itne kan sjunga ska upp och ställa sig på scen bara för att deras pengar börjar ta slut, eller är det 50årskris? Nej ja gvet inte. Jag vet bara att Måns och Agnes kommer äga melodifestivalen.


I morgon är det onsdag och efter onsdag kommer lycka
Jag blev född i juletid, är jag guds son då?

Denky Dänk

1 kommentar:

  1. Här var det gott om färger iaf.
    Och du... Nasse är inte så söt i boken. Han ser mer ut som en mask.. :)

    SvaraRadera