13 dec. 2008

Okej. Hela världen har reagerat och antytt att jag varit orättvis i mina bedömningar i bästislistan. Emil ville helst vara på en andraplats, eller helst förstaplats.. Därför tänker jag igenom "vad har emil gjort som gör att han är värd förstaplatsen", men kan inte komma på något direkt... Han förstörde alla fester i två års tid, han förstör alla låtar han kommer åt med sin gitarr, han övade aldrig inför repen med bandet, han fick bra betyg i skolan utan att lyfta ett finger, han ockuperar vår lägenhet tre nätter i veckan och äter upp all vår mat.. Vad har han gjort för att komma upp från 4-platsträsket? Överbevisa mig. Enligt mig är han bra där han är, nere bland "dom andra".

Däremot kan man kolla på vad de på plats 1, 2 resp 3 gjort för att vara där de är.. Anton har väckt mig varenda natt i två veckors tid. En natt lyssnade han på hög musik, en natt skrattade han högt, en natt bråtade han med datorsladdarna. Han spelar dota varje dag som segar ner uppkopplingen så jag inte kan fortsätta med eventuella kriminella handlingar man kan göra på internet.

Min egnaste bästislisa var på en ärofylld andraplats, men.. jag har börjat tvivla.. Hon satte ju faktiskt dit mig på jobbet genom att lägga vuxenlitteratur på skrivbordet, pubeshår i chefens kaffe med en lapp "från dennisjävel", samt kidnappa grannkommunens verksamhetschef och sedan skylla på mig.. Är det så schysst? Nej.. Är det värt en andraplats på bästislistan? kanske..

Min mobil då? Som var på plats tre. Batteriet dör hela tiden och jag hatar honom. Är han värd plats tre? Nej, han är värd en plats i helvetet.

Nej, jag tror jag omsorterar listan.
  1. Emil - för alla andra är snäppet elakare än du.
  2. Samboanton.
  3. Bästislisa, min egnaste bästislisa.
  4. Katten jag inte minns.

2 kommentarer:

  1. Tycker du är lite orättvis mot mig. Jag äter i stort sett bara ert knäckebröd och billiga kaviar och har inte varit där på två veckor. I övrigt stämde väl allt ganska bra, är jag rädd. Mycket bättre placering nu med, bra dennis.

    /E.

    SvaraRadera
  2. Snacka om en fattig plats! TREA?! Det har bara gått TRE dagar och du har redan glömt bort hur fantastiskt snäll jag är... ttt... Jag tycker dom andras "brott" är värre än mina små skämt. Och förresten bad grannkommunens verksamhetschef om att få vara lite bunden hos dig. ;)

    /Lisa

    SvaraRadera