9 dec. 2008

Något av vikt

Jag sitter på ett kontor någonstans i Växjö och snyter mig. Jag snyter mig för att det är vinter, för att det är kallt, för att det är mörkt, för att jag klär mig för dåligt. Jag tänkte "nog kan det väl iomöjligt vara så kallt idag?" och drog på mig min sommarjacka. Tju fick jag och nu sitter jag och snyter mig. Vilken tur att det finns en anledning till att dricka extra mycket chokladmjölk.

Socialarbetarna är på lunch nu, korridoren ligger öde igen, men jag hör inget gnäggande denna gång. Kanske tur det.

Jag glömde tända ett ljus idag. Så jag tänder det i mrogon istället. Eller dagen efter det. Vi får väl se helt enkelt.

Min telefon blinkar, det betyder att någon sökt mig. Ska kolla telesvar sen. Ska prata med min goda handlederska först om en sak som är av vikt och därmed viktig!

Sen ska jag hem och laga mat tror jag. Undra just vad man ska hitta på en så fantastisk dag som denna.

Jag vette fan varför jag sitter här och skriver, men jag gör det ändå, även fast jag inte har nåt viktigt att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar