15 juli 2008

Nörd

Okej, efter jag publicerade mitt senaste inlägg blev det ramaskrik världen över. Jo, det är sant. Det var ett ytterst kontroversiellt inlägg. "Påstår du att köks-göra't som att servera kaffe och dylikt bara är kvinnojobb, va?" blev rubrik på sveriges alla tidningar. Mitt svar var "kvinnor gifter sig i vitt.. all köksinredning är också vit.. någon koppling?".

Igår påpekade min goda vän Märy något som ja tydligen är bra på; schlagger. Hur pinsamt det än är så har hon väl rätt. Det är något jag är bra på. När jag skriver detta inlägg är jag halvvägs under jorden - jag gräver ner mig.
Jag själv hade aldrig lagt definitionen "bra på schlager" i min egen mun. Jag hade 'hellre' valt "Nörd på schlager"... Eller helst inte nämnt det alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar