17 juni 2009

Ser på politisk debatt på TV. Björklund är bra. Likaså många andra inom politiken. Kanske jag ska bli politiker och bli bra?
Nej, jag kan nog bli bra på andra sätt, bland annat genom att leva.
Och jag lever ju.

-
Vi spelar in en låt idag,
En bra låt
Som ska slå stort
Hela världen över
En sån låt
Som spelas på radion hela tiden
Och vi ska sitta och lyssna
Och le
Och tänka
"Fan, det här gjorde vi jävligt bra"

-

Sen ska jag ta tag i lite saker, sånt som man måste öra ibland

-

Och packa lite inför flytten

-

Jag ska til Tidaholm i helgen.
Hälsa på familjen. Packa lite. Hälsa på mormor. Ge byxor till mormor. Mina byxor. Som har gått sönder. Som hon ska laga. Min mormor. Sen ska jag fira min bror, som fyller år. På söndag. Lite så. Men innan dess är det jobb som gäller. Jobb i all ära, men ja. Ni förstår.


-

Dagens lista:
Saker som gör ont
- Lägga handen på en varm spisplatta
- Trycka upp en flisig trä-påle i röven och rotera
- Sätta en såndär huligantuta och tuta i örat på sig själv
- Lägga sig framför en asfaltplattar-bil
- Bli nypt i fläsket

1 kommentar: