20 jan. 2009

Första dagen

jag känner mgi som ett litet barn som kommit hem från första skoldagen nånsin. Idag pratade jag med en i klassen för första gången. Jag känner mig som en ny student, helt oviss om hur jag orienterar mig på det nya universitetet och känner inte en kotte.

Personen jag pratade var min bordsgranne. Efter 1 timmes tystnad kommenterade han något om föreläsningen... Jag som inte var beredd på detta blev livrädd och satte den nyss svalda klunken med Loka i halsen så jag började hosta och blev gråtfärdig. När jag hostat klart frågade jag vad han sa och han upprepade sig. "skönt att lektionen bara är en timma till, jag är van vid 4-timmars pass"... jaha? Vad svarar man på det.. Jag skrattade lite nervöst, fick ut ett "mmm" till svar och nickade mot honom.. Tystnaden lade sig ochvi satt och nickade mot varandra och fick fram "mmm" igen, innan jag tog min loka, öppnade eftertänksamt korken och förde flaskan mot munnen.. Lyfte botten och vattnet rann in i min mun - tillsammans med massa luft - som jag sväljer och det låter så där konstigt som när man alltid sväljer för mkt luft.... Jag ställer ner flaskan, låtsas att ingen hört - trots att kjag vet att alla hört - tittar på bordskamraten, nickar lite och får fram ett "mmm".. Sen var första rasten i den nya klassen avklarad och jag kommer nog aldrig mer gå dit.

Mr.D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar