5 jan. 2009

2008

Året då allting hände?

Jag hittade en lista på saker som jag planerade att göra under 2008. Tänkte se om jag ens gjort något av det.

Det enda, och jag menar verkligen enda, målet för 2008 var att åka utomlands. För att citera mig själv:
2008:
Åka utomlands

Ja, hur långt kom jag på min resa? Inte särskilt långt. Till Skåne möjligtvis. Nej men faktum är att jag var i Jessheim ett par dagar, vilket ligger i Norge,, men det räknar jag knappt. Och jag sla inte flytta fram målet, för då kommer det aldrig ske. Så jag ska inte ha några mål med i år.

2008:
Året började med att jag vaknade upp under ett biljardbord i ett hus i Klavreström, uppsvälld som en jävla ballong i ansiktet. Det visar sig att jag, klyfthuvud, hade gosat med en katt kvällen innan och jag låg därmed för döden hela natten. Som tur var klarade jag mig med nöd och näppe och har sedan den kvällen varit överkänslig mot att ens tänka på djur.

Efter detta for jag upp till Östersund igen och klarade av 4 kurser med betygen C och B. Vilket är tillfredsställande med marginal. (Tack jag vet). Vi välkomnade de nya socionomerna med pompa och ståt och anordnade en välkomstsittning för dem under temat kändis. Jag själv figurerade som James Bond och mina 10 vänner var bondbrudar. Josefin klädde ut sig till Britney Spears, men det var hon itne ensam om - så hon vart lite sur. Men jag tycker än idag att josefin klädde sig mer i det en den andra.

Det var också den våren jag letade efter en praktikplats som en galning och då jag upplevde minus 30 grader för första gången i mitt liv. Det var också våren då skidskytte VM anordnades och jag, josse, carro, camilla drog ner till Marité som senare visade sig vara en gayclub.

I februari anordnade jag en 20årsfest då det kom mycket folk. Det var uppskattat och efter det älskar jag att göra fester. Kanske jag ska bli nästa Bindefeldt? Nå jo, kanske jo.

Det var våren jag åkte skridskor som en galning på sjön och då jag inte kunde sluta promenera på dagarna och åka skidor de få timmar när solen var uppe. Det var våren jag åkte till funäsdalen med Ebba och Gustav och lärde mig åka slalom första gången och har sedan dess längtat tillbaka till fjället och de vita vidderna (dock inte kylan). Fick träningsvärk så jag var sängliggandes en vecka.

Det var våren då otaliga timmar spenderades hemma hos Caisa över en mugg blåbärste och oändligt filosoferande kring livet.

Våren då jag bytte till Telia abonnemang på mobilen. Ett val jag aldrig ångrat.

Det var också på våren jag upptäckte att trots at tdet var minusgrader så kunde man sitta i solen i bara t-shirt och bli svettig och brun.

Det var våren i ostoppbart festande, liveband och o'learys till förbannelse. Våren då jag och Caisa stod på scenen och dansade inför en full publik, för att sedan tappa bort varande i folkhavet.

Det var året då jag upptäckte att jag saknar Växjö mer än något annat. Och bestämde mig för att stanna här. For evah.

Det var våren jag träffade Karro och Märy. Mina bästisar.

Det var våren jag anordnade en valborgsfest. Då jag cyklade till Brunflo i regnet. Då jag uppskattade sommaren frammarsch mer än nånsin. Våren då jag blev besviken på eurovision song contest. Eller på sveriges cp-attityd til ldet.

Det var sommaren då vi firade midsommar i Helgevärma. Sommaren då jag kunde åka till Värnamo över en dag. Det var min sista sommar på äldreboendet. Det var sommaren Desiree, Kalle och Sandra hälsade på i Tidaholm och vi vandrade i kyrkor - oförglömligt hur tråkigt det än låter.

Det var hösten jag köpte en sodastreamer, hösten jag åkte till Jessheim, hösten jag flyttade in hos Anton, påpbörjade min praktik, uppträdde på trivselkväll, hösten då mina tankar var någon annanstans än här och nu, hösten jag bestämde mig för att åka till Wien och sen ta tillbaka det. Det var hösten jag träffade Sveg.

Det var vintern då vi spenderade många kvällar med ost och kex hemma hos desiree. Det var vintern jag lärde mig att stanna. Det var vintern jag köpte en kaera till mig själv.

Det var året då allting stod stilla.



Planer för 2009:
Kommai n på Växjö universitet,
Ansöka om överflyttning,
Bo kvar,
Trivas,
Leva,

Denky Dänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar