2 dec. 2008

Hjälpes, det brinner i knutarna

jag sitter på min praktik. Har tänt ett ljus för att celebrera att december är kommen. Idag är det den 2:a december redan. desember gows sow kuick änd it terrifajs me. Snart är det jul också. Och efter jul kommer nyår. Låtom oss ringa in det nya året tillsammans. Må guds änglar sända ner guds välsignelse över oss alla på den dagen jesus föddes och typ efteråt också.

Nyår blir nog hemma hos major Rosén alternativt hemma hos röva-Emil. Helst hos röva-Emil enligt min åsikt men NÅVÄL VEM KAN DESAJDA?

Ljuset ryker för fullt, råkade lägga några anteckningsblock och ett par träpennor och en halmbock på det. Så kan det gå.

Lågan liksom växer sig större, och här sitter jag vid mitt skrivbord och skriver på en utredning, medan lågar växer sig större. Strax är hela rummet övertänt och här sitter jag och skriver på en utredning. Jag tar krampaktigt tag i chefens familjefoto och tänker att sista dagen är kommen - är det min tur att offras för min åsikt och leverne? Precis som jesus. Så vackert. Offra sig för svenska folket. Jag känner röken fyllas i mina lungor och plötsligt slår det mig - vad fan håller jag på med? Här sitter jag och tänker att jag brinner upp - när jag har en utredning att skriva? Varför inte göra ditt jobb, Dennis? Fucker.

Har tänt ett ljus för att celebrera att december är kommen - bara för att få något annat att tänka på för en stund.




om är jag
detta att vill flyga
flyga forever




Denky "biffen" Dänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar