30 nov. 2008

Första söndagen i advent

Det är söndag, vilket innebär att det är december imorgon. En månad full av längtan, ljus - men också mörker. Längtan inför jul, det nya året, sommaren. Ljus - alla fönster och bort är fulla av ljus. Mörker - det blir mörkt jätte tidigt på dagarna.

Jag har äntligen köpt färdigt julklapparna.. Okej.. jag hade bara 1 jag skulle köpa, men ändå. (jag köpte den inte, jag skickade bud med mamma).. Resten av julklapparna köper min syster åt mig så sätter jag in pengar på hennes konto.. Fy en sån hemsk människa jag känner mig som.. Jag kommer sitta där och se lika förvånad ut så fort folket kommer för att tacka för julklapparna.. "ja just det, vad var det nu du fick?"*försöker se lite smådement ut*

Idag vart det första advent - grattis alla människor. Jag firade min advent med att gå ut på julskyltning och lägga alla mina besparingar på mig själv. Köpte en vinterjacka (hoppas jag) och en chokladkalender. Med facit från föregående år så kommer min kalender vara slut om... ungefär 25 minuter.

Jag har bestämt mig för att inte följa julkalendern i år. Har inte sett på julkalender sedan pelle svanslös. Året efter var så dåligt så jag slutade titta på SVT at all. Jag var ung, förväntansfull och blev sviken av svenska statens television. Där rök även hoppet om att någonsin få tillbaks den gamla julen och allt det innebär.

Den kommande veckan ska jag nog försöka ta tag i livet som jag inte ritkgit hunnit ta tag i än. Ska någon av dagarna till simhallen och träna. Förhoppningsvis. Sen ska jag kompa piano på antons låt på musiken på onsdag, piss och blä. Sen på torsdag ska jag till bästa Caroline i det inte alls lika bästa korsberga. (korsberga utanför vetlanda, inte tidaholm). I helgen blir det dessutom maskerad. och på söndag är det andra advent och vi är genast en vecka närmre jul, det nya året och sommaren.

Färdigtänkt

She's got a hold on me
Denky Dänk


-----

Uppdatering av önskelista julen 2008:
- en ny glödlampa till min skrivbordslampa, för anton hade sönder den förut.
- avslutat medlemskap på aqua mera, för jag går inte dit ändå
- en penna som skriver allt man tänker så man slipper skriva själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar